علت برگرداندن مسافران ایرانی از فرودگاه بلغارستان چیست ؟


انتشار : 1401/09/01



اخیر خبری مبنی بر برگرداندن مسافران ایرانی از فرودگاه بلغارستان توسط پلیس مرزی این کشور منتشر شده است و اشخاصی مغرضانه اقدام به انتشار مطالب کذب و به دور از واقعیات در خصوص نحوه اعزام و اجرای تور مسیر وارنا (بلغارستان) نموده اند. در ادامه خبر علت این موضوع را شفاف سازی کرده ایم...

 

فرودگاه بلغارستان

آیا برگشت دادن مسافران ایرانی از فرودگاه بلغارستان به ایران صحت دارد؟

برگرداندن مسافر از مبدا هر کشوری به مقصد هر کدام از کشورهای اتحادیه اروپا در هر زمانی ممکن الوقوع است. پلیس مرزی به هر علتی شواهد و مدارک مسافر را مبنی بر قصد سفر توریستی فرد تایید نکند و فرد مشکوک به باز نگشتن به کشور مبدا باشد، ممکن است در فرودگاه برگردانده شود.

چه مواردی ممکن است با وجود داشتن ویزا موجب برگشت دادن مسافران در فرودگاه بلغارستان شود؟

توجه داشته باشید با توجه به بررسی هایی که در فرودگاه مقصد بر روی مسافرین در خصوص صلاحیت ورود به کشور بلغارستان انجام می گیرد، با وجود داشتن ویزای توریستی باید از به همراه داشتن وسایلی که نشان از عدم تعهد مسافر به بازگشت را القا می نماید، اجتناب نمایید. برخی از این وسایل عبارت اند از : کوله پشتی، چکمه، پتو، ظروف تهیه غذا، چراغ قوه، فلاکس، غذاهای آماده ، یورو و دلار بیش از حد لزوم . یا کمتر از نیاز سفر و هر نشانه ای که دلایل توریستی بودن سفر و قصد عدم بازگشت به کشور مبدا را زیر سوال ببرد.

درچه حالتی مسافران در وارنا بلغارستان دیپورت می شوند؟

در صورتی که فرد با ویزای توریستی بلغارستان وارد خاک این کشور شود اما از وارنا خارج شود و توسط پلیس های مرزی دستگیر شود و مشخص شود که وی  قصد پناهندگی داشته است، دیپورت می شود و تا ۵ سال اجازه ورود به کشورهای اتحادیه اروپا را ندارد.

آیا خبر کتک زدن مسافران ایرانی در فرودگاه وارنا بلغارستان صحت دارد؟

خیر به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد. زیرا وارنا مقصدی توریستی است و تمام قسمت های فرودگاه دارای دوربین مدار بسته هستند و امکان این عمل خلاف قانون وجود ندارد.