آداب سفر با هواپیما (بایدها و نبایدهای سفر هوایی)


انتشار : 1401/09/02


پروازپرواز

سفر با هواپیما می تواند یک تجربه خاص و فراموش نشدنی باشد امروزه بیشتر افراد سفر با هواپیما را به سایر وسایل حمل و نقل ترجیح می دهند. زیرا در سریع ترین زمان ممکن به مقصد خود می رسند. سفر با هواپیما قوانین و شرایط خاص خود را دارد. که مسافران باید این قوانین را رعایت کنند تا یک سفر لذت بخش را تجربه کنند. در ادامه به نکات و آداب سفر با هواپیما می پردازیم.

 

به موقع در فرودگاه حاضر شوید.

آداب سفر با هواپیما، قبل از سوار شدن بـه آن شروع می شود. حتما چند ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شوید. و مدارک مورد نیاز برای گرفتن کارت پرواز را از قبل آماده کنید.

 به مهمانداران احترام بگذارید و به آموزش‌های آن‌ها توجه کنید.

هنگام سوار شدن مهماندار های هواپیما یه استقبال شما می آیند. به مهماندارها سلام کنید و با یه لبخند از آن ها قدردانی کنید. و به آموزش های آن هنگام سفر توجه کنید و اگر درخواستی دارید محترمانه به آن ها بگویید.

وسایل خود را به درستی جاسازی کنید.

در هواپیما قفسه هایی در قسمت بالای صندلی ها قرار دارد. که می توانید وسایل کوچک خود را در آن قرار دهید. ( وسایلی مانند کیف دستی یا جعبه کوچک که به قسمت بار تحویل نداده اید. و اجازه آوردن آن را با خود به داخل هواپیما داشته اید.) وسایل خود را به صورتی در این جعبه قرار دهید. که بقیه مسافران هم بتوانند وسایل خود را بگذارند. سعی کنید وسایل خود را به صورت عمودی در این قفسه قرار دهید.

 در هواپیما آرام صحبت کنید.

هواپیما یک محیط بسته است پس بهتر است. که هنگام صحبت کردن با سایر مسافرین یا همراه خود سعی کنید آرام صحبت کنید. که مزاحمتی برای دیگر مسافران ایجاد نکنید.

 گوشی خود را در حالت بی صدا قرار دهید.

یکی از مواردی که در آداب سفر با هواپیما باید رعایت کنید این است که هنگام استفاده کردن از گوشی همراه خود آن را در حالت بی صدا قرار دهید یا اگر می خواهید موزیک گوش دهید یا فیلم تماشا کنید از هدفون استفاده کنید تا بقیه مسافران اذیت نشوند.

 از بردن غذاهای بودار جلوگیری کنید.

فضای بسته هواپیما مکان مناسبی برای خوردن یک غذای بودار نیست. اگر می خواهید خوراکی در زمان پرواز همراه خود بیاورید، خوراکی هایی مثل آجیل و بیسکوییت را انتخاب کنید که بوی کمتری دارند تا بقیه ي مسافران اذیت نشوند.

 استفاده از سرویس بهداشتی

در آداب سفر با هواپیما ، هنگام استفاده از سرویس بهداشتی هواپیما برای مدت زمان طولانی کار مناسبی نیست. در نظر داشته باشید که تنها یک سرویس بهداشتی برای تعداد زیادی مسافر وجود دارد. که ممکن است هر لحظه یک نفر بخواهد از آن استفاده کند.

در زمان پیاده شدن عجله نکنید.

متأسفانه  برخی افراد هنگام فرود آمدن هواپیما در فرودگاه از صندلی خود بلند می شوند. و در راهرو صف می‌کشند. اما بهتر است که تا نوبت پیاده شدن شما در صندلی خود بنشینید و هنگامی نوبت به پیاده شدن شما شد وسایل خود را از جعبه بالای سر خود بردارید و پیاده شوید.

 

با رعایت کردن این نکات هنگام سفر با هواپیما یک سفر دلنشین را تجربه خواهید کرد همچنین شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت آسوده سیر تمامی خدمات آن نظیر خرید بلیط هواپیما، رزروهتل، خرید بلیت اتوبوس و رزرو تورهای داخلی و تورهای خارجی بهره مند شوید و در صورت سوال با پشتیبانی 24 ساعته آژانس تماس بگیرید.